Friday, May 4, 2012

Sifat Wanita Yang Lelaki Perlu Paham (!)



Holla , readers ! For blogger lelaki , please TAKE NOTE about what I want talking about ^^, Jap ! Nak berdehem dua tiga kali dulu . Then baru laa teruskan menulis . hehe :) 

Both Lelaki and Wanita tahu sikap sensetivity yg ada pada diri seorang wanita . Di mana , seorang wanita ini bukan lemah , tapi mereka mempunyai hati dan naluri yg begitu lembut dan sensetif . Mereka mudah mengalirkan airmata , mudah terasa hati , dan adakalanya mudah merajuk membawa hati yg luka . Itu normal bagi seorang wanita , tapi akan menjadi sesuatu yg "menggeramkan" bagi seorang lelaki . Kenapa geram ? hehe . 



Kerana Lelaki mungkin mempunyai sifat yg kurang sabar . Kadang-2 sukar untuk mengikuti kesemua sikap dan malas melayan rajuk seorang wanita . Walauupun wanita itu wanita yg dia cintai . Lelaki kerap menganggap sesuatu perkara itu adalah perkara yg remeh , yg tidak perlu di ambil kira sangat . Atau di pikir lebih-2 . Tapi , please alert ! Perkara yg di anggap remeh temeh itulaa yg sebenarnya wanita selalu titikberatkan . 

Wanita memandang sesuatu perkara itu dari skop yg berbeza dari seorang lelaki . Dan selalunya , pemikiran wanita lebih jauhhh . Mereka memikirkan sesuatu untuk jangka masa yg panjang . Tapi lelaki pula lebih cenderung memikirkan sesuatu perkara itu kepada jalan penyelesaian yg mudah . Di mana seorang lelaki tidak gemar menyerabutkan fikiran dan kepala mereka dengan sesuatu perkara yg tidak tahu lagi pengakhirannya . Tapi wanita pula , sedaya upaya mencuba untuk berhujah mengenai sesuatu perkara hingga ke penghujungnya . 

Wallahualam . Ini sekadar pandangan Adah ^^, Terima kasih kerana sudi membaca . 


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

6 Comments:

Anonymous said... [Reply to comment]

heyy nice blog. perempuan mmg macam ni. so lelaki kena take note ya!
#cuba tukar setting word verification kepada no, dekat comment setting. mudah utk org comment :)

Nurul Syuhadah said... [Reply to comment]

Thanks dear :) Adah dah tukar . hehe

Yup , perempuan selalu macam nie . hehe

lelamaisara said... [Reply to comment]

HAi Adah...singgah sini...

perempuan memang sikap begitu...semulajadi kot...:)

Nurul Syuhadah said... [Reply to comment]

Hehe. Hye! :) thanks sb sudi sggah. Em, aah. Normal kan? Hehe.

Nurul Syuhadah said... [Reply to comment]

Hehe. Hye! :) thanks sb sudi sggah. Em, aah. Normal kan? Hehe.

Nurul Syuhadah said... [Reply to comment]

Hehe. Hye! :) thanks sb sudi sggah. Em, aah. Normal kan? Hehe.

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI