Friday, April 13, 2012

Syukur , Belum Berakhir :')

Entry ni khas untuk insan tersayang :'))

Thanx , dear . Sebab sudi pujuk hati yg luka nie . 
Still sabar dgn sikap ego sy . 

Sy mintak maaf , tp jjor nye ape yg berlaku semalam , bukan kehendak sy .
Dan bukan juga kehendak awak . 
Mungkin kita sama-2 penat . 
Masing-2 hilang arahh , bercakap benda yg boleh mengguriskan hati masing-2 ,
bernada kasar sehingga memuncakkan lagi api kemarahan . 

Saya bukan wanita yg lembut , yg sentiasa berlembut dan bercakap dengan nada yg perlahan . 
Saya wanita yg kasar , yg acap kali hilang dr sifat sabar . 
Maafkan sy . 

Maafkan sy juga sbab tak melontarkan satu pun kata maaf pada awak semalam :')
Bukan apa , ego di hati terlalu tinggi .
Mengatakan yg saya tak bersalah , walaupun hakikatnye 
saya juga bersalah . 

Lumrah bercinta , kdg2 ada pahit nya . Tapi kepahitan itu lah yang mengeratkan lagi kita . 
Sungguh , semalam nyaris sy nekad dgn satu keputusan . 
TApi bila awak menerangkan satu per satu , 
sy tak sanggup , sayanggggg T___T

Mana mungkin saya membawa diri dengan hati yg dirobek kasar ?
Dengan perasaan yg tersentap , 
dengan kekecewaan yg bersarang ?
Mana mungkin sy melarikan diri dengan membawa 1001 beban . 
Tak mungkin , sayanngg .

Sedegil saya , sy msih ade perasaan sayang . 
Sy masih perlukan awak . seperti awak perlukan sy . 
Awak kekasih , sahabat , penceramah bebas dan pengkritik saya , sayang . 

Dulu , saat hati ini terluka , awak juga yg menjadi doktor yg merawat lukanya :))
Awak sapukan iodine kasih sayang awak pd sy . 
Awak jahitkan luka ini dgn penuh rasa chenta . 
Sehingga saya tertunduk pada awak . 

Dan sekarang ?
Sekarang dan selamanya sy dgn awak akan tetap begini . 
InsyaAllah . 

Sudah terlalu banyak perngorbanan yg awak lakukan . 
Ada rasa marah yg tercuit di hati , bila awak membuat keputusan dengan membelakangkan saya .
Tapi rasa marah itu mengecut dan terus hilang , 
bila awak mengatakan 

"Abang lakukan ini semua sebab sayang , abg nk rasa dekat dgn sayang , abg tak nak 
sayang sedih bila lihat pasangan-2 lain dating , 
abg tak nak sayang rasa sedih bila kengkawan sayang cerita 
pasal boyfriends masing-2 . SEmua yg abg buat adalah untuk sayang."

Sejujurnyaa , sy teramat-amat terkelu lidah , terkedu bicara , terdiam kata . 
Tak mampu saya mencipta sebarang ayat , tak mampu sy lontarkan walaupun 
sebaris kata pujangga . 
Kerna sy sedar , pngorbanan sy tak sebesar pngorbanan awak . 
:')

I'm so sorry , sayang . 
Maafkan sayang ye ? :')
Take care .

p/s : Saya tak mampu kesat walaupun setitis airmata awak , tapi hanya yg sy mampu cakap , jgn laa tumpahkan lagi setitis air yg berharga itu . Kerna sy tak layak menerimanya :') Simpan laa butiran permata itu untuk insan yg selayaknya . (kerna sy sering melukakan hati awak) T___T 


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

0 Comments:

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI