Wednesday, April 18, 2012

Meniti Denai Kehidupan .



Holla , kembali kita lagi di rancangan yang sama , ditempat yang sama , cuma masa dan tajuk entry yang berbeza . hehe :)) Salam ukhuwah , salam persahabatan buat semua . Ehem ehem . **berdehem sebelum memulakan ayat .

Okey , Adah mulakan ayat . **Bismillahirrahmanirrahim . Adah baru jer pulang dari melawat rakan-rakan blogger yang lain . Especially yang sudi singgah and baca entry adah nie kan ? Alangkah bertuah nye adah sebab dapat singgah di blog "Agunci" . Adah kurang pasti whether the owner is male or female . Ape yang adah nakk cerita about his/her story ---> Belajar Dari Kesungguhan Kura-Kura.

Siapa yang tak pernah baca , boleh baca lah ye ? :) Sangat menarik cerita nya . Cerita dari pengalaman sendiri . Baiklahh , adah ade sedikit respons untuk entry itu . Adah pn pernah merasa benda yang sama . Apabila melihat rakan-2 seperjuangan berjaya mencapai kejayaan mereka ,, dan ada juga yang sudah pun melanjutkan pelajaran ke oversea . Ouhhh , sungguh bertuah nya mereka :))

Tapi satu prinsip yg Adah pegang :

Masa menentukan segalanya . dan usaha , kunci kpd kjyaan ssorg itu . 
"Dimana ade kemahuan , dii situ ade jalan" 

Kejayaan kita mungkin berbeza dgn org lain . Apa yang kita mampu capai , and ape pulak yg kita tak mampu , tp org lain mampu :)) Semua nya itu sebab rezeki dr Allah .

Jgn melihat pada kejayaan org , tp melihat pd ksungguhan mereka dlm mncapai kjyaan itu . Agar kte boleh menjadikan cth utk diri kte :))

Ayat diatas ni lah yang adah comment pada entry Agunci tuh :)) Lumrah manusia , insan biasa seperti kita , yang tidak lari daripada perasaan cemburu melihat kejayaan org lain . Tapi percayalahh , kejayaan yang bakal kita perolehi mampu dibanggakan oleh keluarga dan sahabat sendiri . Mampu untuk dijadikan sebagai batu loncatan utk kita terus maju setapak di masa hadapan kelak . InsyaAllah .

Remuknya hati , seperti pecahnya kaca ,
Tak boleh ditampal , mahupun diubati ,
Terima kasih kerana sudi membaca ,
Jangan pula serik singgah disini lagi :)

Sekian , Wassalam .


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

2 Comments:

Eintan Nurfuzie said... [Reply to comment]

sempat mebaca...btul2 pe dia kata

Nurul Syuhadah said... [Reply to comment]

@cik en : Thank you sudi baca . hm , tuh laa . ape yg dy ckp mmg ad bnr nye :)

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI