Wednesday, April 18, 2012

My Dream and Yours :)


Anak Pak Dollah gigit jari ,
Bertemu lah kita kembali :))


Yeayyyyyy ! Entry terakhir untuk hari nie . Lepas ni dah boleh tidur . Dah boleh lelap mata . Dah boleh golek2 atas katil , yg paling penting dah boleh berdengkur or berbasii basi .  Euwww ! okey STOP !

Back to Normal . "Follow your dream , and Changes your LIFE" . By the way , Adah nak tanya , siapa kat sini tak de impian ? Tak de cita-cita ? Haa , cepat angkat kaki ! **Ape ke giler adah nie ? . Hehe , ofcourse semua ada Impian tersendiri kan ? Jom share impian masing -2 nak ? 

Adah ? Emm , macam adah cakap . Impian adah nak jadi seorang penulis satu hari nanti . Yupp , tuh laa impian Adah . Walaupun tak de kena mengena dgn course yg Adah amik sejak di bangku sekolah , tapi impian tuh tak pernah pun luput dari ingatan nie . Sentiasa di perap dan terus diperap , tak mampu untuk dikeluarkan lagi . 

Impian adah ni terdorong dari novel-2 yang Adah baca . Dari buku-2 motivasii yang Adah kumpulkan selama ini . Yupp , mungkin minat yang suka membaca ni mendorong Adah untuk menjadi seorang penulis satu hari nanti .. Penulis yang mampu berkongsi cerita bersama MEREKA . **Mereka yang dimaksudkan mestilahh korang semuaa . heeee ^^,

Tapi macam susah jer kan adah nak capai semua tuh . Sedangkan Adah bukan nak jadi photographer , yang memerlukan kamera yang mahal , atau pun menjadi wedding planner , yang memerlukan modal yang banyak , ataupun menjadi designer yang memerlukan skill yang terlalu tinggi . Adah cuma perlukan pen dan kertas , ataupun laptop yang boleh menolong Adah menaip cerita . Semua yang Adah perlukan , semua nya ada di depan mata . Tapi kenapa ia masih sukar untuk di capai ??

Wahh , cantiknya kebaya nyonya ,
Apakah sebabnya ??

Hmm . Mungkin Adah kurang pengalaman . Adah akui , umur yang baru setahun jagung , yang masih berfikiran keanak-anakan ini , mungkin belum mampu untuk adah mengarang sebuah cerita yang boleh menarik minat anda semua . Mungkin adah memerlukan lebih banya MASA , untuk mencipta , mereka dan mengarang cerita yang menarik , yang masih segar untuk dijadikan bahan bacaan . 

InsyaAllah , mungkin masa nya akan tiba . Dengan kekangan tugas sebagai seorang pelajar ni , menyukarkan lagi Adah untuk mula menggerakkan jari-jari montel Adah untuk menaip cerita . Tak pe , Jika diizinkan-Nya , Adah pasti mampu memenuhi impian tersebut . >,<

Doakan Adah . :)) Okeyy , adah dah habis cerita . So ape impian korang pula ? Mehh tinggalkan komen di sini . Adah sudi membaca . Sekian dari Adah . Wassalam .

Esok nk masak sayur bayam ,
Selamat malam :))


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

6 Comments:

NURUL AMEERA said... [Reply to comment]

nice blog...done follow back..hehe

eintan nurfuzie said... [Reply to comment]

impian cik en nk berjaya dalm hidup...x kisah dlm soal cinta n cita2...n klu leh cik en nkhepy slalu..... :)...salam perkenalan

Nurul Syuhadah said... [Reply to comment]

@nurul ameera : thank you dear :))

Nurul Syuhadah said... [Reply to comment]

@cik en : Amin . mudah mudahan cik en dpat capai impian cik en tuh . n smoga sntiase gembira yeee ? :))

hehe , salam perkenalan juga buat cik en .

- Agunci - said... [Reply to comment]

Salam ziarah. Jom kita belajar dari kesungguhan sang kura-kura ! Terima kasih :D

Nurul Syuhadah said... [Reply to comment]

@Agunci : Wasalam :))

Hehe , okey .

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI