Monday, May 13, 2013

IBU IS LIMITED EDITION.




Ibu, 
Saat aku lahir ke bumi, 
Dapatku lihat riak wajahmu
Penuh senyuman lebar terpamer diwajahmu,
Saat aku dilanda sakit, 
Dapatku lihat keruh di mata mu, 
Mimik muka mu yg merunsingkan, 
 dan kelakuan mu yg tidak menyenangkan. 
Menjaga aku siang dan malam tanpa jemu. 
Walau letih dan lesu, 
walau dihambat rasa kepenatan, 
Sungguh aku tahu betapa kasihnya dirimu kepada ku. 

Ibu, 
Bila aku menginjak kedewasaan, 
mengapa pertengkaran selalu menjadi hiasan ?
Aku bimbang andai aku derhaka padamu. 
Tp setiap kali kita bersua muka, 
pasti kemarahan pembuka bicara. 

Ibu, 
Dulu aku tidak mengerti, 
kenapa dirimu gemar memaksa, 
mengajar aku itu dan ini, 
menyuruh aku ke sana ke mari, 
aku gelisah, aku memberontak. 
Seringkali ibu mengawal tingkah laku ku. 
Bermain petang dgn kawan2 juga tidak Ibu gemari, 
Kenapa Ibu?

Bila umurku mencecah belasan, 
Ibu mula menjadi bodyguard ku, 
Ke mana jua ibu menemaniku, 
Walau sering kali aku meminta kebebasan, 
TIDAK jawapan dari Ibu. 
PAkaian ku juga ditentukan ibu. 
Jeans, T-shirt ? 
Ouh itu bukan pilihan Ibu. 

Namun,
kini umurku mencecah 21 tahun, 
Ibu, 
Maafkan aku , 
Mengambil begitu lama masa, 
untuk aku mengerti segala pengorbanan mu. 
Sekarang aku paham, 
mengapa dulu Ibu mengawal ku, 
mengapa dulu Ibu mengajar itu dan ini, 
Ouhh Ibu tidak mahu aku menjadi wanita yg tidak punya istimewa. 

Ibu,
maafkan anakmu, 
kerna bersikap biadap pada mu, 
tidak terkira khilaf ku, 
namun Ibu selalu berada di sisiku, 
penuhi permintaan ku, 
menyelesaikan masalah-2 ku, 
Ibu memberi segala kemahuan ku. 
Terima kasih, IBU 

Me love you until Jannah.  You're the best mom, BFF and advisor for me. THANK YOU for everything that you'd DONE to me. Thanks alot , Ibu !! Y___Y

The things you might forget is appreciating your mom.  You can spend the whole time with friends and boyfriend, but you forget to spend your precious time with your mom.  There have no second or third mom in this world.  Your mom is only one.  As long as she still live, just do love her, appreciate her, and giving the BEST treat for her.  Don't regret if you can't see your mom for tomorrow. 


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

0 Comments:

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI