Wednesday, March 7, 2012

The Similarities Between YOU and Vanila Coklat !



w..b.t

Hello everyone !
I'm back with new mood . No more Sadness or disspointd sound from me . 
Tears ? Ouhh , I'm not promise .
But try harder to avoid crying during I'm write this entry .

hehe . Mesti dah lama korang tak dgr cite about my sweety HUDSON'S right ? 
Lepas kena bahan dgn Mya Zoolkefely dalam kelas hari tuh , 
tetiba rasa nak cerita lak pasal si dia lagi :)
Rindu sangat kat si dia . Tapi tak boleh ikutkan sgt rasa RINDU nie . 
Takut nanti tersalah erti . hehe . 

BTW , since holiday kat sweet home ni , I take this opportunity to watch 
the most NICELY movie (My friends said) , tak lain tak bukan
mesti lah cerita VANILA COKLAT (!)
First tyme I heard this title fm my friends , I said in my heart 
"Mesti tak best citer ni , bunyi macam budak2"
Yupp , that what my heart saying . 
But the reality , totally different !
This movie are so awesome ! :D
I just watched episode 12 last night . 
Then when I think I'm falling in love with Vanila Coklat . 
I watch the rest episode starting this morning , until at night :D

I found some similarities between the actor on this movie , with my BF .
Or with others word , some character on this movie , looking similar with my LOVE story . 
Tak ada lah semuanya , contoh macam kahwin tuh , still belum lagi . 
HEHE :D

Okeylaa . firstly , about HATE
FYI , at the beginning of my LOVE's story , we are good enemy ! :D
Pantang chating or comments , for sure kami akan bertengkar . 
Same goes like Vanila Coklat .
Di awal perkahwinan , mereka salu bertengkar kan ?
Ada sahaja benda yang tak kena . Almaklumlah , still mencari chemistry between each other.
Macam tuh jugak kami . Chemistry langsung tak ada . 
Ada jer benda yg nak di buat gaduh . Kadang-2 it is simple problem . 
But it will be a BIG problem , when both of us cannot be tolerance .

Next , about nagging ! Antara perkara yg dibenci oleh si dia . But di sukai oleh Adah .
Nagging become familiar for a women . 
Dalam Vanila Coklat , the main actress , ZARA suka sgt membebel dekat AMER .
Yupppp , suka sesangat kan ? Sampai Amer yg tgh sakit perut tuh boleh pengsan . 
KAMI ? hehehe .
Antara adah dgn si dia , Adah mmg kuat membebel . 
Tapi syukur dia tak pengsan . cuma dia akan cakap
"Sayang , cukuplah tuh , kuat betul dia membebel" . 
hihihihi . 
TAk tahu lah kenapa . adah suka sangat mengomel di telinga dia . 
Kalau dia tak menjawab , sekejap jer lah adah mengomel .
Tapi kalau dia menjawab , sampai bawa ke subuh esoknya aw ! :D
#Kesian awak ! HAHA .

Actually , ade lagi persamaan . Tapi perlu di sensorkan . HAHA :D
Pasal ape ?? Tuhhh kena mintak izin si dia dulu . 
Kalau pandai-2 cerita nanti , kena marah dgn dia . 
hehe . 

Ouhhh , yeary ! SAtu lagi nak cakap . 
"Astrid - Tentang Rasa "
The soundtrack is beautiful song !
Seriously , love this song very much . 
Semalam ade suruh dia dengar lagu tuh . 
But he dunt want !
Why ? haha , the reason just one !
"Abg tak suka lah dgr lagu-2 jiwang nie"
Ouhh , okey FINE ! 
Adah merajuk dgn dia . huhu .

I LOVE the chorus of this song !

"Dapatkah selamanya kita bersama
Menyatukan perasaan kau dan aku
Semoga cinta kita kekal abadi
Sesampainya akhir nanti selamanya"

It give alot of meaning for me . 
Sejauh mana perjalanan cinta kita ? 
Tiada siapa yang tahu . 
Just wait and see . hw long we can be toghter , 
and how long you will be mine , and I be yours .

Last but not least , just want to remind you , 
dunt ever miss to watch the last episode of Vanila Coklat :D
Then , tell me how the ending . 
Because I can't watch the last episode . still dekat Jengka lagi . :(
Last paper on 26 March ! ;D
#My last paper on My 20 years old Befday .




A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

0 Comments:

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI