Wednesday, March 7, 2012

Kalian dalam Ingatan :')




Rindu dekat kawan-kawan dulu .
Gambar kat atas tuh antara kawan-2 adah zaman sekolah dulu .
Mereka lah yg selalu buat diri ini gelak ketawa .
Mereka jugak lah yg kadang-kala memujuk hati yg pilu hiba .
Mereka segala-galanya . 

Sahabat di kala senang , mungkin mudah di cari . 
Tapi dikala susah , sukar di cari .
Itu lah andaian orang-2 dahulu . 
Tapi jujornya , sahabat di atas ada dikala susah mahupun senang . 
Mereka lah yg menjadi racun dan penawar nya . 

Teringat dulu , bila airmata ini menangis , tak kira lah di dalam kelas or di kantin , 
ada sahaja yg bertanya . 
Ada sahaja yg sudi meringankan beban di bahu . 
Yg mahu berkongsi cerita dan masalah . 
Sungguh , mereka lah kawan yg selalu mengambil berat . 

Fayzal , dia menjadi teman berceloteh . 
celotehnya mampu membuat bibir ini mengukir senyuman . 
Mampu membuat hati ini tenang setenang nya . 
Dia suka menceriakan kawan-kawan nya . 
Sehingga kini , masih mampu melihat dia happy di sisi rakan-rakan . 
"Ejal , aku rindu kat kau :')"

Effa , dia prihatin . 
sangat prihatin . Nasihat yg diberikan olehnya , satu nasihat berguna . 
Mungkin akan menghiris hati atau mengguris jiwa , tapi itulah
nasihat jujor dari dirinya . Dia bukan lah hipokrit . 
Pendirian dia kuat . Hanya melakukan apa yang dikatakan oleh hatinya . 
Itulah iffa . Iffa zalila yg aku kenal :')
"Effa , dah bertahun kita kenal . Since skola rendah . Since kita masih budak hingusan . 
Kau dgn ida tetap setia mendengar segala curahan masalah dari aku" 

Shida . Kalau dilihat pada wajah , ayu dan lembut orang nya .
Tapi selembut mana wajahnya , masih ade kegarangannya . 
hihi . Dia jarang marah . dia suke tersenyum . Dia juga jarang menangis . 
Tapi andai setitis airmata nya mengalir , bermakna dia betul-2 kecewa . 
Dia antara kawan yg paling lama , bertahan dgn diri ini  selain iffa . 
Ramai peminat , itula dia . 

Zulkhairi . hehe , susah nak citer pasal dia nie . Mengenali dia memang amat bertuah .
Kenakalan dia akan membuat kita marah , tp di sebalik rasa marah , masih ada rasa kasih . 
hahaha . KASIH kah ? :)
Ingat lagi , satu malam . Menangis di telefon . 
Zul terus datang rumah . Malam tuh jugak . 
Dia mendengar semua masalah . Meredakan semua rasa kecewa . 
Baik nye kau , walau luar nampak ganas , tp hati ada taman . hehe
Pernah juga satu hari dalam bulan puasa . 
Kau kacau aku . Telefon , kononnye kejutan untuk bersahur . 
Wahhh , awalnye kau bangun . 
Tapi malangnya hari tuh memang saje diri ini tak bangun sahur . 
Almaklumlahhh , perempuan ade terkecuali nya . 
Tapi kau saja buat-buat tak paham . 
Paksa jgak aku bgon sahur . Mengacau di pagi hari ! :D
Ingat lagi time kau nak pergi tuisyen . Kau singgah rumah aku dulu . 
Tapi aku tak ada . Makcik aku yg menyampaikan . 
Balik tuisyen , kau singgah lagi rumah aku . 
Tapi aku tak pulang lagi . Bertembung di selekoh rumah . 
Nak di tahan , tak mampu . sebab kau naik motor , aku dalam kereta . 
Malam tuh , abis aku kena marah . hahaha . 
Terkenang sangat pada kenangan lama . 
Cuma sejak dua tahun ni , kita makin jauhh . 
Tak apa lah , kalau "jauh" itu untuk kebaikan bersama :)

Ramai lagi yg perlu di cerita . Tapi tak mampu . Airmata nie rasa nak mengalir jer . 
Aduhhh , murahnya kau . Mudah sgt menitis !
Nak di teruskan , tapi ade rasa yang menyekat . 
T.T

Rasa sedih yg teramat . Sedih bercampur hiba . 
Kenapa sekarang kita rasa jauhhh ?
Semua nya ade kehidupan masing-2 . 
Semua nya sudah ade impian yg tersendiri . 
Tak macam dulu , kita masih keanak-anakan . 
Suka bercakap tentang impian . 
Tapi tak tahu bagaimana mahu mencapai impian tersebut . 
Sekarang ?
Segalanya berubah . 
Kita semakin matang , dalam mencorakkan hala tuju masing-masing . 

Aku doakan korang semua berjaya :)
Kalian sentiasa dalam ingatan ku . 
Maaf bagi mereka yg tak tersenarai di coretan ini . 
Bukan tiada cerita , cerita kalian masih bersisa di ingatan . 
Sisa yg tak kan pernah hilang . 
Sisa itu sengaja di simpan dan di tnggalkan ,
untuk ingatan masa hadapan . 
Sekian , dari sahabatmu . 



coretan ini khlas dari sahabatmu , Nurul Syuhadah Ariadi @ Adah




A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

0 Comments:

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI