Monday, September 26, 2011

LIMA Perkara yang Korang di Larang Sama Sekali Lakukan Ketika Tidur !!

Assalamualaikum (: Salam di hening petang :D hoho

Alhamdulillah , 3paper dah lepas . Tinggal lagi 2paper jer lagi sebelum aku menjejak kembali kaki nie di DESA TERCHENTA . huhu . Disebabkan semalam aku baru abis paper yang ke3 , so hari nie entah kenapa aku tak de mood langsung nak study . maybe aku nak rest kan otak nie kot . nak keluarkan isi-2 yang memenuhi dalam kepala nie . Then , bila dah kosong skit , baru msukkan balik input-2 baru (: ~hee .

So , ape yang aku buat , tidur jer laa . ehhh , bukan aku sorang jer . rasa nye roomate aku pn tidur gak aw . Biasa laa penat memerah otak . bTW , bila cakap pasal tidur nie kan , tiba-2 tyme baring-2 tuh , aku teringat laa  pesanan kawan aku tentang "Larangan ketika tidur" nie . hee . And rasa bertanggungjawab lak untuk menyebarkan . Tapi bagi sesiapa yang dah tahu tuh , korang baca jer laa untuk buat kali ke 20++++ . hehehe (:

LIMA PERKARA LARANGAN KETIKA TIDUR : 

1. Jangan Tidur Dengan Memakai Jam
                                                                
Jam dapat memancarkan radioaktif. Walaupun kecil, tetapi jika anda memakai dalam jangka masa yang lama termasuk waktu tidur pun korang pakai, lama-kelamaan ia akan memberi kesan negatif kepada kesihatan anda.

                        
2. Jangan Tidur Dengan Memakai Bra ( Coli )

Menurut kajian saintis America, mereka mendapati jika memakai bra/coli terlalu lama, peratusan untuk mendapat penyakit barah payu dara adalah tinggi. Jadi tanggal2 la kan ye..


3. Jangan Meletak Handphone Di Sebelah Anda      

Walaupun terdapat sebahagian daripada kita menjadikan handphone sebagai alarm , namun begitu adalah digalakkan jika anda meletakkan hp anda tue jauh2, sebab para saintis telah membuat kajian bahawa barang2 elektrik termasuk telefon bimbit dapat memancarkan gelombang magnetik dan boleh menyebabkan gangguan pada sistem saraf kita.

Oleh itu, adalah digalakkan untuk meletak hp tue jauh2 atau switch off je terus


4. Jangan Tidur Dengan Memakai Make Up

Tidur dengan memakai make up boleh menyebabkan kulit muka cepat rosak. Ini adalah disebabkan kulit muka tidak dapat bernafas.


5. Jangan Tidur Dengan Orang Lain Yang Sah Sebagai Suami / Isteri

Hahha..ini yang paling penting..karang ada lak yang kena serang..

Hee , yang akhir nie paling aku suke :D Rasa nak tergelak pun ade gak . boleh lak terselit bnda nie kan . hoho . btw , lepas nie bagi sesiapa yg suke sgt main mesej before tdur tuh , lepas nie dah tak boleh letak fon tepi korang . tapi lau nak letak , letak jer kat kaki korang . hee . Tidor lasak-2 sikit , then korang sepak jer laa fon korang sendiri . :D

p/s :: hmm . Nak tidur pun banyak syarat nye . huhu


sumber :: Larangan Ketika Tidur


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

0 Comments:

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI