skip to main |
skip to sidebar
PENUMPANG KURANG ADAB
Sikap penumpang yg menyakitkan hati.
Beli tiket dah ada nombor tempat masing-2.
Semua harga tiket sama, depan belakang, single or double, still sama.
Tapi sikap penumpang yg berlagak, sombong , dan pentingkan diri.
Seat di tiket berlainan dgn seat yg di duduk.
Bila ditegur, jawabnya "duduk sahaja dimana-mana".
Oh mudahnya berkata kata.
Bila kita duduk seat org lain, org lain pun menghalau kita.
Akhirnya kita berdiri seperti penumpang haram tanpa tiket.
Malu itu sudah semestinya.
Namun si penumpang kurang ajar tadi masih mampu buat muka tak bersalah.
Oh sakitnya hati.
Sakitnya bertambah bila dia menjeling dan menjegilkan matanya pada kita.
Eh? siapa ambil tempat siapa?
Musykil musykil.
Agaknya apa yg harus dibalas dgn org sebegini? =='
A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI
6 Comments:
panggil security guard je kalau ada
haa...yes..sangat sakit hati orang mcm ni. memang x de sivik...erghhhh!!!!
Kurang ajarnya.. Bagi penampar kang kecoh pula kan.. Haish, sabar ja la.. >.<
@Nurina Izzati hee. msalahnye tak ada guard. huhu
@Sara Jungrara kan? geram sgt2 aw. rasa mcm nak trik tgn dye suh turun dr bas tuh. hee
@Niena Reen nk bg penampar , anak org pulak. hee
Post a Comment