Sunday, February 22, 2015

TENANGLAH DIKAU DI SANA 3


Bismillahirrahmanirrahim. 

Dah lama tak coret ape2 dekat blog. Tipu laa kalau kata tak rindu. Rindu memang rindu, tapi masa tu tak ada. Lebih-2 lagi sekarang ni sibuk dengan internship.  Allah, banyak sangat-2 kerja.  Dengan nenek yang semakin tak sihat lagi, dengan adik2 yang sekolah, macam-2 la. PEnat tuh memang penat, tapi sebenarnya dengan kesibukan dan kepenatan tuh laa serba sedikit dapat la Adah kurangkan diri dari terus bersedih memperingati arwah Maksu. 


Assalamualaikum, Maksu. 

Maaf, akak dah lama tak berborak pasal maksu.  Akak nak bagitahu, hari tuh akak ada pergi melawat maksu dekat rumah baru maksu.  Maksu nampak tak?  Akak dah bersih-2 kan tempat tidur maksu tuh.  Maksu nampak kan? 

Maksu......
Akak sedih. Akak rasa sunyi sangat.  Sekarang bila akak ade masalah, akak tak dapat luahkan pada sesiapa.  Akak sedih, maksu.  Sekarang ni akak rasa sesak sangat2. macam-2 yang akak pikir.  Macam2 yang akak rasa. Macam2 dugaan yang menimpa.  Dari Din, Abah, Ibu, adik-2, satu pun tiada siapa yang boleh dikongsi cerita.  Tiada seorang pun yang boleh paham diri akak. Mana maksu?

Maksu..
Hati akak ni sakit sangat-2. hati akak begitu perit.  bahu akak rasa dihimpat satu batu yang besar.  Kepala akak seperti dilontar satu benda yang besar.  Allah, akak terlalu.  terlalu terseksa.  Tapi akak percaya, Allah S.W.T turunkan dugaan tuh setimpal dengan kekuatan hambaNYA.  DIA tahu hambaNYA itu mampu menghadapi dan mengharungi semua dugaan tuh..  In sha Allah. 



***maaf, akak tak dapat teruskan. airmata ni tak berhenti mengalir.  Ada sesuatu yg akak rahsiakan pd Maksu. In sha Allah, ade masa malam karang akak citer.  Maafkan akk ye, maksu. 


Assalamualaikum.  Al-Fatihah utk Maksu. 


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

2 Comments:

Shabudin Sharidan said... [Reply to comment]

:) sabar ye awk..sy ad untuk awk..sy sayang awk..

Shabudin Sharidan said... [Reply to comment]

:) sabar ye awk..sy ad untuk awk..sy sayang awk..

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI