Sunday, October 14, 2012

Bakal Berakhir :')

(abaikan muke sememeh ni ^^,)

Hye ! 
Pejam celik pejam celik , hari ni dah 13 October 2012
Masih berada di Kampus Khazanah Alam , Jengka . 
Berjuang untuk payyyper yg terakhir . 
Menghabiskan sisa-sisa yg ada bersama rakan-2 , teman-2 . 
Teringat dulu waktu mula-mula mendaftarkan diri sebagai 
seorang pelajar Diploma Pengurusan Teknologi dan Pejabat. 

26 June 2012 . 
Tarikh keramat yg membawa aku ke Jengka . 
Tarikh keramat yg memisahkan aku dari insan-2 tersayang . 
Tapi bermula dgn tarikh ini jugak laa aku belajar berdikari. 
Aku mula paham erti "kedewasaan". 

Bermula kisah hidup baru. 
Segala pahit manis di sini , tak mungkin dilupai . 
Rakan sebilik yg bersilih ganti, 
rakan sekelas yg setia di sisi , 
semuanya akan kekal untuk diingati . 
Terlalu banyak kenangan yg terjadi antara kami.

18 Oktober 2012 . 
Aku akan mula melangkah keluar . 
Keluar dari desa , yg dulunya aku benci . 
Yg dulu nya aku caci . 
Yg dulu nya tidak aku sukai . 
Tapi disebalik rasa benci pada desa ini , 
terbit rasa sayang . 
Sayang pada kenangan disini . 
YA Allah , KAU pelihara lah desa ini . 
Semuanya yg ada di bumi ini hanya pinjaman dari MU ,
dan sebaik-2 khalifah adalah mereka yg memilihara bumi ini 
sebaik-baiknya . 

2 1/2 tahun aku di sini. 
Sekejap rasanya . 
Dulu di kepala ku kosong . 
Kini semuanya telah di isi . 
Di isi dengan ilmu yg aku pelajari. 
Kalau dulu aku bodoh . 
Tapi kini tidak lagi . 
Aku mampu membuat keputusan sendiri. 
Aku sudah pandai membawa diri. 
Aku tahu apa itu salah . 
Dan aku tahu apa itu yg benar .

Namun, perjuangan ku belum tamat . 
LEbih banyak lagi ilmu pengetahuan yg belum aku tuntuti. 
InsyaAllah , tahun depan aku akan melanjutkan pelajaran 
di peringkat yg lebih tinggi . 
DEGREE !
Ia menanti aku . :)

Doakan segala perancanganku berjalan dengan lancar . Semoga aku mampu memegang segulung ijazah suatu hari nanti :) Amin.


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

0 Comments:

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI