Monday, June 13, 2011

Siapa Aku ?



Kita selalu mengharapkan yang terbaik dari diri kita . Tapi adakah kita sedar bahawa kita sebenar nye terlalu mengharapkan sesuatu yang TERlalu SEMPURNA . Sedangkan kita tahu TIADA yang sempurna di dunia ini . Kita seharusnya bersyukur dengan apa yang kita ada , memanjatkan kesyukuran pada YANG MAHA ESA , agar kita terus diberkati dan diberikan hidayah untuk menjalani hari-hari yg bakal tiba .

Mungkin kita selalu mengeluh , merasa ketidak adilan terhadap sesuatu perkara yang kita tidak dapat capai . Namun adakah kita sedar , mngeluh itu tanda nya kita tidak menerima ketentuan yg Allah tetapkan untuk setiap umat-NYA ? Begitu juga lah aku . yang sering kali lalai dan mudah terleka akan tnggungjawab ku di dunia ini . Acap kali aku merasa dipinggirkan , acap kali itu juga yang membuatkan semangat aku luntur . Sedar lah kita bahawa setiap apa yang berlaku pasti ade hikmah atau ganjarannya , yang bakal menanti kita pada bila-bila masa .

p/s :: Semoga aku mnjadi manusia yang lebih tabah mengharungi liku-liku hidup di dunia ini . (:

DOA mohon ketetapan iman
“Wahai Tuhanku, berikanlah kepadaku iman yang kuat dan keyakinan yang tidak lagi di pengaruhi kekufuran dan berikanlah kepadaku rahmat yang dengan dia aku mencapai kemuliaan dari kemuliaan-Mu di dunia dan akhirat.”

 
 DOA mohon perlindungan daripada kerunsingan
Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada kerunsingan dan dukacita, aku berlindung kepada-Mu daripada kelemahan dan kemalasan, aku berlindung kepada-Mu daripada perasaan penakut dan bakhil dan aku berlindung kepada-Mu daripada belenggu hutang dan tekanan orang.”

sumber :: Himpunan Doa dalam Islam


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

0 Comments:

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI