Wednesday, May 25, 2011

Kejayaan itu milik kte bersama (:

Assalamualaikum (:

Alhamdulillah , utk hari nie aku bersyukur kerana di beri pluang utk merasai kegembiraan yg dah lame aku inginkan . Betul la kata pepatah , "gagal sekali tak bermakna kita gagal utk selamanya" ! Terima kasih , utk kali ke-2 aku dpt merasai kejayaan . Walaupun ia belum lagi mnjadi satu kjayaan yg mutlak utk aku , tapi aku ttp bersyukur . Mudah-mudahan ia akan berterusan shingga ke akhir semestar . InsyaAllah . Aku hnya mampu berdoa , DIA yg menentukan segalanya (:


Mungkin ramai yg tertanya-tanya atau masih lagi tak paham opening entry aku kali nie kan ? ok , lets me explain . Sekarang kan musim result exam kuar . So dkt Fb tuh mmg rmey laa yg buat sttus yg berkaitan dgn keputusan  mereka . dan alhamdulillah , kebanyakan rakan seangkatan ku , turut memperolehi kputusan yg cemerlang . (: 


Aku tahu mungkin diantara anda ade yg muak atau meluat bace sttus2 mereka yg konon nye trlalu mendedahkan keputusan mereka . kan ? ? Tapi tak pe , aku phm ape yg dorg rse . Bukan tujuan nak mendabik dada ataupun mnimbulkan sikap riak dalam diri , tpi sbgai insan biasa sudah tntu kita akan berkongsi berita gembira yg kite dpt dgn kawan2 mahupun sedare trdekat . betol ta ? Okey , mmg tak sume yg mcm tuh . Tapi rasa nya tak salah kalau mereka nak buat cmtuh . selagi mereka tak melampaui batas .

Hmm , tak pe laa . tak perlu ckp lagi pasal tuh . Setiap orang ade pndapat masing2 . Sekarang aku nak cerita psal kawan2 aku . Sekali lagi aku bersyukur pd nikmat dan rezeki yg Allah berikan kepada umat-Nya . Bukan aku sje , kawan2 aku turut merasai bnda yg same . Sekali lagi kami berkongsi kejayaan dari hasil usaha kami sendiri . 

Kita seharusnya berterima kasih kerana walaupun peningkatan yg ade hnya 0.01 point , tapi tuh laa yg ptot kita banggakan . Bagi aku , bukan mudah utk melihat kputusan ssorang tuh meningkat , tapi begitu mudah utk melihat kputusan itu jatuh merundum . Sebab itu aku berpegang pada prinsip sendiri "setiap usaha itu ade hasilnya , dan hasilnya itu yg memberikan ganjaran buat kita" !

Apa-apa pun , sekalung TAHNIAH aku ucapkan pada mereka yg dapat keputusan yg cemerlang . Aku percaya , "setiap yang belaku itu pasti ade hikmah nya" ! dan kita jgn laa cepat berpuas hati dgn ape yg kita kecapi . Cuba lagi utk tingkatkan lagi prestasi . Mane tahu , keputusan yg lebih baik akan kita perolehi ! Mudah-mudahan (:

Kat bawah nie sume gmbar budak2 dekan . and all of them is my best fwenz . (: 

nurul syakinah , the highest pointer between us !
fatin hanani , dean list for the science!

kanan:: zanariah , dean for banking (: tahniah !

p/s:: Entry kali nie agak serabut ayat nye , sbb byk kali terdelete tnpa save . So ini la padahnye .. Ayt yg tunggang langgang .sory . hehe


A Loving Heart is The Beginning of All Knowledge

0 Comments:

 
NUKILAN NURUL SYUHADAH ARIADI